1. Aşağı yukarı 20 yıldır Turkcell müşterisiyim. Dolandırılmadan önceki tarifem Platinum 10gb, 1000 dk görüşme, 1000 sms ve içerik servisleri idi. Bu pakete 80₺ altı ücret ödüyordum.Sonra 532’den bir Turkcell çalışanı aradı. Uzun yıllardır Turkcell müşterisi olmam, paketimin tamamını kullanmadığım için kullanımıma göre yüksek fatura ödüyor olmam dolayısıyla, 3 yıllık taahhüt vermem durumunda, paketim değişmeden faturamın 65₺’ye düşeceğini ve hediye Vestel Venüs telefon vereceklerini bir güzel dille teklif ettiler. Turkcell gibi kurumsal bir firma tarafından aranıyor olmam sebebiyle, genelde kabul etmediğim telefon pazarlama tekliflerini, Turkcell için kabul etme gafletinde bulundum.
  2. Sonra ne oldu dersiniz, hediye olduğu ifade edilen telefon geldi, normal şartlarda kolay kolay 20 yıllık GSM operatörü tecrübesi olan kişilerin kabul etmeyeceği telefonu kurye ile gönderdiler. Kurye teslimat sonrası, o sürede okunması imkansız bir sürü sayfaya sahip sözleşme imzalattı. Bunca yıldır çalıştığım operatör bana telefon hediye etmiş, şu kadarcık sayfaları imzalayı vereyim, ne olacak kolum mu yorulacak diyor ve imzalıyorsunuz.
  3. Sonra değişmeyeceği vaat edilen tarifeniz değişiyor, Platinum 10 gb, 1000 dk görüşme, 1000 sms (79₺) olan tarife 2 gb, 500 dk, 1000 sms (45₺) olan tarifeye dönüştürülüyor.  Görüldüğü üzere paket hiç değişmemiş, ve eski müşteriye çok özel bir fiyat verilmemiş, hatta yeni müşteriye verilen daha kazık bir fiyat verilmiş.
  4. Aha, hediye olduğu söylenen cihaz için kredi kullandırılmışsınız. Turkcell Finansman’dan 36 ay vadeli, aylık 20₺ olan kredi ürününü size bir güzel satmışlar. Son aylarda artan kredi kullanımı diye Findeks Kredi Notunuzu da düşürmüşler. Bir firma 10 dk içinde 20 yıllık bir müşterisini bu derece mağdur edebiliyorsa terkedilmeyi hak etmiştir.
  5. Son 30 gün içinde, üstteki geçiş olayları netleşmeden Turkcell’den taahhüt karşılığı herşey dahil 45₺ bedele “3 gb internet, 750 dk görüşme, 1000 sms” paketine sahip yeni hat aldım.
  6. Aldığım yeni hat ile eski müşterimizsiniz, size şu hediyemiz var diyen Türkiye’nin en kurumsal firması da olsa hadi oradan denmesi gerekiyor.

Aynı şekilde dolandırılan başkası var mı diye baktım, evet içime su serpildi, dolandırdıkları var ve muhtemelen dolandırmaya devam ediyorlar. Aynı ortamda iken arkadaşımı da aynı teklifle aradılar, uyardım, iptal ettirdi. İptali uzun sürdü, cihazı göndermediler ama tarifesini daha ekonomik olduğunu düşündükleri, daha az kapsamlı ve birim fiyatı daha çok tarifeye geçirmekten kendilerini alamadılar. Onu da mağdur ettiler. Siz siz olun, Turkcell’in bilgi işleme, sms gönderme vb tüm haklarını ellerinden alın. Paketinizdeki hizmetleri alın, faturasını ödeyin, taahhüdünüzün süresi dolunca daha uygun teklif sunan başka bir operatöre göç edin.

Diğer mağdurlar: