Arama motorunda üstlerde çıkmanın yolları 1 – anahtar kelimeler

İngilizcesi keyword demek olan anahtar kelimeler arama motorlarının çıkış noktası. Her ne kadar günümüz arama motorları eskisi kadar anahtar kelime temelli çalışmasalarda anahtar kelimeler önemini sürdürmekte..

İçerikle alakasız anahtar kelime kullanarak herkesi kendi sitenize çekebilirsiniz ancak elinize hiçbir şey geçmez. Kötü dua alırsınız 🙂 Mesela geçen ayın en çok aranan kelimesini tespit ettiniz ve bu kelime arandığı zaman arama motorlarına sitenizi üstte çıkarmak için bir kısım üç kağıt yaptınız ve üstte çıktınız, elinize ne geçti.

Aranan kelimeyle ilgili bir içerik mi sunuyorsunuz? Aranan kelimeyle ilgili olduğunu düşündüğünüz sitelerin linkini mi yayınlıyorsunuz. Eğer öyleyse arama motoru zaten biliyor o siteleri.. Siz ondan daha mı iyi biliyorsunuz.. İşte bu tarz hileli ve arama motorlarının zaaflarını kullanan yöntemlere başvurduğunuzda arama motorları tarafından cezalandırılmanız muhtemel bir sonuç olarak karşınıza çıkar.. Arama motoru sorumluları sitenize ambargo uygularlar ve robotlar sitenize belli bir süre uğramaz, arama motoru endeksinden sayfalarınız silinir ve bir anda unutulursunuz.. Kısa dönemde belki kar ettiniz ama bakın kalıcı olmadı..

Onun için yapmanız gereken dürüst olmak, sitenizin içeriğini ve hedef kitlesini belirlemek, arkasından içerik sunduğunuz konu hakkında olabildiğince kesin ve geniş olmayan anahtar kelimeleri kullanmak..

Diyelim ki Ankara Savaşı hakkında bir içerik sunuyorsunuz. Ankara savaşı malumunuz bir sürü tarafları var ve metinde geçen herşey anahtar kelime olacak değerde. Ancak herşeyi anahtar kelime olarak yazamazsınız. Savaşın taraflarından Timur anahtar kelime olamaz çünkü söz konusu olan Ankara Savaşı, Timur değil.

O kadar uzun anahtar kelime listesine de gerek yok hani.. Örnek bir anahtar kelime meta etiketi..

<meta name=”keywords” content=”keywords,keyword,keyword phrase,etc.”>

<meta name=”keywords” content=”Ankara Savaşı”> yeterlidir dersem web tasarımcısı arkadaşlarımız ne der acaba?

Neyse fazla kurcalamadan bir site tavsiyesi ile nokta koyalım. Diyelim sayfanın bağlamı belli, kafanızda anahtar kelimeler netleşmeye başladı, ondan sonra

http://inventory.overture.com/d/searchinventory/suggestion/

adresine girerek düşündüğünüz anahtar kelimelere yönelik en çok hangi ifadeler aranmış onu tespit edip ona göre yol alabilirsiniz.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Doğrulama sorusu *