Adsl başvuruları ve tarife değişiklikleri

Adsl başvuruları ve tarife değişiklikleri ile ilgili olan mevzuat ve evrak işleri teknoloji denildiği zaman akla gelen Milli Kurumlarımızdan Telekom’a hiç yakışmıyor. Telefon üzerindeki bir kaç tuşla yapılabilecek bu işlem için Telekom bayisine kadar gidip sözleşme vb imzalamak şart.

İlk başvuru için bu kabul edilebilecek bir durum anladık, en azından tarife değişikliği, statik ip vb talepler için bayilere gidilmesi istenmesin. Statik ip istiyorsan gel imzala, tarifeni değiştirmek istiyorsan gel imzala.. İçimiz dışımız evrak oldu çıktı. Olması gereken kotamızı görebildiğimiz web sayfası üzerinden veya telefonla bize verilen kimlik bilgilerini kullanarak tarife değişikliği, statik ip talebi gibi değişikliklerin yapılabilmesidir.

Teknoloji fuarlarında devasa standları olan teknoloji devimiz ve öncümüz evraka, kağıda bu kadar bağımlı olmamalıdır.

Adsl bağlantısı istiyor ve Telekom bayisine gitmek istemiyorsanız www.telekomadsl.com sitesi gibi siteler üzerinden başvuru yapabilirsiniz. Bu tarz sitelerden başvuru yaparken dikkat etmeniz gereken:

  • Sitenin sahibi olan firma nedir?
  • Adresi nedir? Telefonu nedir? Bu adreste bu firma var mıdır? Telefonlar arandığı zaman ilgili firma çıkmakta mıdır?
  • Başvuru süreci hakkında sitelerinde ne kadar bilgi vermektedirler? Başvuru kaç günde sonlanacaktır? Sizden ne gibi bilgiler istenecektir? Başkaları ile paylaşmamanız gereken özel bilgilerinizi firma yetkilileri ile paylaşabilir misiniz? Öyle ki interaktif bankacılık işlemlerinde sizden istenen bütün bilgileri adsl başvurularında bu tarz firmalar talep edebilmektedirler. Yanlış kişilerin eline geçebilecek özel bilgileriniz sizi manevi ve maddi zarara uğratabilir?
  • Hepsinde bir başvuru formu var. Bu bilinen bir şey, ancak çoğunda bu başvuru formu sonrası belirsiz. Sizden aldıkları bilgilerle direkt telekoma kendileri mi başvuracak? Size imzalamanız için sözleşmeleri vb gönderecekler mi? Bunlar kaç gün sürecek?
  • Başvuru ile ilgili olarak istenen şeyler belli. Bunları sitelerinden öğrenip gerekenden fazla bilgi vermemelisiniz.
  • İlk başvurularda genellikle kampanyalar oluyor. İlk başvuranlar ücretsiz modem veya ücretsiz bağlantı seçeneklerini değerlendirmeli.
  • Eğer sınırlı bir kullanımınız olacak ise kotalı tarifeleri seçmelisiniz. Eğer internetten oyun, video, müzik vb indirmeyecekseniz sınırsız veya yüksek kotalı tarifeler cüzdanınızı yakmaktan fazlası olmayacaktır. Sonradan tarifenizi değiştirmek veya statik ip isterseniz Telekom Müdürlüğüne yolunuz düşebilir. Zira bu işlemler için imza isteniyor. Ancak İstanbul için 212-34 36 444 nolu numaradan bu işlemi yapabileceğiniz belirtilmiş yukarıda örnek verdiğim sitede.

Burada bahsi geçen olumsuzluklar yukarıda site ile alakalı bir mevzu değil. Sitedeki bilgiye göre yaklaşık 15000 kişi o site üzerinden başvuru yapmış. Muhtemelen güvenilir bir sitedir. Anlatmak istediğim online başvuru olsun online alışveriş olsun online her işte dikkatli olunması gerektiğidir.

Çok dolaştırdım özür dilerim. Başvuru sonrasında müşteriye bir hizmet numarası bir de şifre veriliyor. Alt yapı eskisine nazaran daha iyi. Adsl tarifesi değişikliği yapmak isteyen veya adsl ile ilgili satış sonrası hizmet almak isteyen müşteri için hizmet no, şifre, hat sahibinin annesinin kızlık soyadı veya müşteriden alınan başka bir bilgi ile satış sonrası hizmetler verilebilecekken imza için müdürlüklere teşrif edilmesinin şart koşulması çok angarya olmuyor mu? Hem Telekom hem de müşteri için. Müşteride vakit harcıyor, Telekomda bu tarz işler için personel istihdam ediyor. Hatta telefon hattı sahipleri için ilk başvuru sürecide kolaylaştırılabilir. Neticede başvuran telefon hattı sahibi, Telekom’un zaten müşterisi, bu insandan neden bir daha kimlik fotokopisi isteniyor ki? Bu insan telefon hattı alırken bu belgeleri vermiyor mu zaten?

Sonuçta teknoloji denilince akla ilk gelen kurumlarımızdan Telekom’un çağı yakından takip etmesi gerekir. Bunca personele ve alt yapıya sahip bu kurumumuzun hizmet kalitesini yükseltmesi çağdaşlaşma yolunda atılacak adımları hızlandıracaktır şüphesiz.

Bu kurumun çalışanlarının grev yapması ile ilgili olarakta bir şeyler söylenebilir. Haklarını aramaları doğru bir şey. Ancak grev ve sonrasında sabotajları gerçekleştirenler Telekom personeli ise haklı bir eylem haksız olarakta sonuçlanabilir. Çalıştığı kuruma zarar veren personelle devam edilmesini ne kurum müşterisi ister, ne de kurumun kendisi. Kurumun çalışanları da istemez şüphesiz. Neticede pireye kızıp yorgan yakmaya değmez, yasal soruşturmalar yapılıp bu eylemlere girişenlere ceza verilmeli ve Telekom’daki işlerine de son verilmelidir. Kurum çalışanlarına yapılacak 2008 yılı zammına gelince baz alınacak ölçü enflasyon oranlarıdır. Hükümetin tahmin ettiği 2008 yılı enflasyonu kullanılabilir ancak 2008 yılı sonunda gerçekleşen enflasyon ve hayat pahalılığı tahmin edilenden yüksek çıkarsa aradaki fark ödenmeli ve personelin bu zararının kapatılacağı konusunda sözleşmeye madde konulmalıdır.

Enflasyonun neye ya da nelere dikkat edilerek hesaplandığı, enflasyon hesabı yaparken baz alınan ürün sepetinin günlük hayatı ne derece baz aldığına dikkat edilmelidir. Tedavülden kalkmış soba borusunu enflasyon sepetinden çıkarmamış, enflasyonu küçük göstermek için sepete ekleyen kurumun enflasyon tahmininin üstünde zam yapılması gerektiği aşikardır. Sonuçta öngörülen 2008 enflasyonundan daha fazla zam yapılacağı taahhüt edilmelidir. Eğer 2008 zammı 2008 gerçekleşen enflasyon oranından az çıkarsa, hayat pahalılığı vb sebepler çalışanları mağdur ederse bu mağduriyetin giderileceğine dair grev sonlandırma sözleşmesine madde eklenmelidir.

Hayat pahalılığını enflasyon ne derece yansıtıyor? Bir istatistikçi olarak diyorum ki enflasyon hayat pahalılığını yansıtmıyor. Neden: enflasyon hesabını yapan kurum hükümetin etkisinde kalıyor. Siyasetçilerin tarif ettikleri eksene teğet geçmeden yapamıyorlar. Bu kurumun daha bağımsız olması lazım. Personel zamlarında baz alınması gereken ölçülerden birisi ancak tek başına yeterli değil. Bir kere karar mercileri öngörülen enflasyon tahminlerine uygun zam icraatları yapmıyorlar. Suya zam, tuza zam, doğal kaynaklara zam öngörülen enflasyondan keskelalaka oranlarda olabiliyor. Telekom eğer ki çalışanlarına yaptığı zamdan dolayı zarar edecekse bu zammı müşterilerine yansıtmalıdır. Hakkını alamayan çalışanlardan kurulu bir kurumun vereceği eksik hizmettense verdiğim paranın karşılığı olan hizmeti almayı tercih ederim.

Sonuç:
– Telekom hizmet kalitesini arttırmalı, kağıda olan bağımlılığını azaltmalıdır.
– Telekom çalışanları hakları olan zammı almalıdır.
– Telekom müşterileri hakları olan hizmeti almalıdır. Grev sonrası yaşanan olumsuzluklar Telekom’un müşterilerine bahanesi olamaz. Müşteri hakkını almalıdır. Eğer Telekom müşterilerine vaat ettiği hizmeti verememiş ise bunu bir şekilde telafi etmelidir. Nasıl ki kaçak elektrik kullananlar cezalandırılıyor, eksik hizmet verende hatasını telafi etmelidir.

Adsl başvuruları ve tarife değişiklikleri” hakkında bir yorum yapılmış, siftah sizden bereketi...

  1. 8mbit adsl de çıkmış durumda.4mbitle arasında 20tl gibi bi fark var. Aynı odadaki abimi ve ablamı kandırabilirsem (ki onların da kandırması gereken biçok insan var:) ) geçmeyi planlıyorum 🙂

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Doğrulama sorusu *